About

🇬🇧

Everytime I live a new experience that gives me positive sensations like a trip to a new location, an hiking adventure or simply spending good times with friends, I fell the necessity to remember those moments, so photography is a perfect way to do it. Photography is art because with that we can give an original imprint on our memories offering a personal message over the memory itself.

Due to the passion of collecting memories I am often looking for finding new moments to remember, so even when working on a photoshoot where it is required to simulate a scenery and an artificial atmosphere all of that could seems unreal but it is not because it is simply something that is happening and is worthy to remember.

Photography is the mean while the purpose is telling the story about living subjects, from natural elements to people, collecting moments that are unique whose time give not them a second chance, they’ll always be different, and that is the interesting thing.   

🇮🇹

Quando vivo delle esperienze che mi regalano emozioni positive, che sia un viaggio in un paese distante, o una camminata in montagna, del tempo passato in ottima compagnia sento il bisogno di ricordare e la fotografia è un buon mezzo per farlo, e la cosa bella è che nel farlo si può dare l’impronta che si vuole, offrendo oltre al ricordo indelebile nel tempo anche un proprio messaggio, la propria prospettiva di come vediamo qualcosa.

Spesso il conservare tali preziosi ricordi mi spinge a volerne creare di nuovi. Nessuna finzione, poiché anche nelle serie di scatti creati appositamente dove si ha preparato un determinato contesto ed atmosfera per realizzarli, si sta vivendo un momento reale, che vale la pena di ricordare e raccontare.

La fotografia la intendo come un mezzo. Il fine è quello di raccontare la storia di un qualsiasi soggetto esistente in questo tempo che non concede seconde prove, ma solo unici ed irripetibili attimi fuggenti.

Processed with VSCO with a6 preset